Patisserie / Ağustos – Eylül 2016

Patisserie / Ağustos – Eylül 2016

Pastarom Genel Müdürü Erinç Ayabakan sektöründe profesyonellerin çikolatası mousse ve dondurma üretimi ve en önemlisi gıda güvenliği ve insan sağlığı ilkelerine olarak bilindiğini, ayrıca dünyada yalnızca pasta soslarının yapımı gibi birçok alanda bağlı kalarak dünyanın alanında en iyi yüksek kaliteli çikolatalara verilen “chocolat kullanıcıların tüm ihtiyacını karşıladığını markalarını Türk gıda sektörüne sunduklarını ifade ediyor. Sahip oldukları yenilikçi vizyon ve Ar-Ge çalışmalarıyla global gelişmeleri yakından takip eden Pastarom, Türk patisserie’sini dünyanın lider markalarından oluşan geniş ürün yelpazesiyle buluşturuyor. Erinç Ayabakan, Pastarom olarak sahip oldukları geniş ürün yelpazesinin yanı sıra
bu ürünlerle yeni vazgeçilmez lezzetlerin geliştirilmesi için gerekli eğitim misyonunu
da kendilerine ilke edindiklerini açıklıyor. Bu anlamda Avrupa’da edindikleri gelişmeleri,
iş ortağı oldukları dünya markalarını, ekipleri ve kendi bünyelerindeki şefler vasıtasıyla geniş müşteri kitlelerine aktarıyor. Aynı zamanda Türkiye’de insanların yepyeni tatlarla tanışmasını sağladıklarını belirtiyor. Pastarom’un yaygın lojistik ve dağıtım organizasyonu ile bugün temsilcisi olduğu markaları Türkiye’nin her noktasına ulaştırdıklarını söylerken önde gelen otel, restaurant, café, pastane, çikolatacı ve dondurmacıların kendi ürünlerini tercih ettiklerini de sözlerine ekliyor Erinç Ayabakan. Ayabakan, ürün yelpazesi içinde bulunan Valrhona markasının pastacılık ve çikolata grand crus” kavramına öncülük ettiğini dile getirdi. Valrhona’nın 60’a yakın ülkede tercih edildiğini söylerken çikolata dünyasının “haute couture” markası olduğunu açıklıyor. Bu sebeple dünyanın en meşhur Michelin yıldızlı restoranların ödüllü menülerinde Valrhona çikolatalarının imzası bulunduğunun altını çiziyor.

Pastarom, 1000in üzerinde aktif müşteriye hizmet veriyor


Pastarom’un Valrhona’dan sonra bünyesine yeni kattığı kuvertür çikolata markası İtalyan menşeili Master Martini ile ilgili olarak Ayabakan; “Master Martini ürünleriyle özellikle pastane segmentini hedefleyerek, geniş ürün portföylerinden seçtiğimiz Türk damak tadına en uygun ürünlerini şeflerin beğenisine sunacağız” diyor. Çikolata dekorasyonu ile ilgili olarak ise dünya çapında Smet markasını müşterilerine sunan Pastarom, Türkiye genelinde 20 bayisi ve 1000’in üzerinde aktif müşteriye hizmet veriyor. Master Martini’nin ise Ariba serisinin özel formülasyonu ile pralin yapımı, figür yapımı, tablet yapımı, dolgu, kaplama, dekorasyon, sözlerine ekliyor. 50 yıldır dekorasyon
ürünleri tedarikçisi olarak hizmet veren Smet’in ise pasta, dondurma gibi ürünlerin dekorasyonlarında kullanıldığını dile getiriyor Erinç Ayabakan. Master Martini ve Smet ürünlerinin Türkiye’deki satışına yeni başlayan firma, satış öncesi yaptığı demo çalışmaları ve lezzet testlerinde olumlu geri dönüşler aldıklarını ifade ediyor.

Pastarom’dan dondurma yan ürünleri ve pastacılık için yeni ürünler


2016 yılı içerisinde gerçekleştirdikleri ve gerçekleştirecekleri atılımlar hakkında bilgi veren Erinç Ayabakan, dondurma tüketiminde kullanılan kup, plastik kaşık ve saklama amaçlı köpük straforlar üreten alanının öncü firması Imballaggi Alimentari ile anlaşma imzalayarak Türkiye’deki tek yetkili temsilcisi olduklarını anlatıyor. Pastacılık alanında ürün yelpazesini genişleten Pastarom, meyve ürünleri konusunda uzmanlaşmış, meyve dolgusu ve meyve parçacığı üreticisi Sanford ve Fransa menşeili, donuk meyve püresi üreticisi Capfruit’u bünyesine kattığını açıklıyor.